1/10/2009

Ekvador'dan bir lezzet: Llapingachos




Ekvadorlu arkadaşıma misafir oldum dün. Llapingachos (yapingaços) adıyla sık tükettikleri yemeği hazırladı. Tarifini önceden internette görmüştüm ama yapmaya fırsatım olmamıştı. Bir de işin ehlinden yemek istedim ilk olarak;) Çok hoş bir tadı var. Patates, soğan, kırmızı biber ve kaşar peyniri ile hazırlanıyor. Görünüşü pancake'e tadı da bizim mutfağımıza çok yakın. Bunu, özel bir sosla birlikte sunuyorlar ancak sosu denemeye cesaret edemedim, içinde pişmiş yumurtanın olması da beni caydıran nedenlerdendi..


Malzemeler:
5 adet patates
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 adet büyük soğan, ince doğranmış
2 çay kaşığı kırmızı biber
1 su bardağına yakın rendelenmiş kaşar peyniri
Tuz


Patatesleri haşlayalım, kabuklarını soyup küçük küpler halinde doğrayalım.
Tavada yağı ısıtalım. Soğanları ekleyip yumuşayana kadar yaklaşık 5 dk pişirelim. Kırmızı biberi, tuzu ve doğranmış patatesleri ilave edip karıştıralım. Üstünü örtüp oda ısısında 45 dk bekletelim.
Karışımdan iri yumurta büyüklüğünde kopardığımız parçaları elimizde yuvarlayalım, ortasını parmağımızla poğaça doldurur gibi açalım ve içine rende kaşardan biraz koyup kapatalım. Hamuru kalın olarak yuvarlak şekle getirelim. Teflon bir tavayı ocağa koyup ısıtalım. Yağ eklemeden hamurları tavaya alalım, iki tarafı kızarıncaya kadar bekletelim. Tavadan alıp kaşar peyniri veya avokado dilimleri ile servis yapabiliriz. (Sahanda yumurta ile de sunumu yapılabilir:)

Hiç yorum yok:

 

Oburumben Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template