11/19/2009

"İşte bu!" dedirten pandispanya tarifi




Bir şey fark ettim! Bizim ev yapımı pandispanyalarımız nedense biraz sertçe oluyor. Sünger kıvamını yakalamak şöyle dursun bizimkiler odun ekmeği gibi yoğun yapılı çıkıyor(: Böylece hepimizin bildiği şekilde pandispanyayı meyve suyuyla veya sütle ıslatmamız icab ediyor. Peki yumuşacık bir kek oluşturmayı başarabilirsek ıslatmaya gerek olur mu? İşte bu tarifi denerseniz ıslatmaya gerek görmeyeceğinizi tahmin ediyorum.
Yıllardır klasik pandispanya tarifimden beni vazcaydıran bu tarife şükranlarımı sunuyorum. Sizin de memnun kalacağınızı umuyor, Hayırlı Cum'alar diliyorum efendim.
(Zilhicce 3 - Kurban Bayramına bir hafta kala)

sünger pandispanya için gereken malzemeler:
4 adet oda sıcaklığında yumurta
1 su bardağı tozşeker
1 çay bardağı süt
1/2 çay bardağı su
1 su bardağı un
1 yemek kaşığı nişasta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
(kakaolu pand. isterseniz 1 yemek kaşığı kakao ilave edilecek.)

Fırını 170 dereceye ayarlıyoruz. Yumurtalaır kırıp, aklarını ve sarılarını dikkatlice iki ayrı kaba alıyoruz. Sarıları şekerle birlikte iyice çırpıyoruz. Süt, su, nişasta, vanilya ekleyip çırpma işlemine devam ediyoruz. Sonra kabartma tozu ve unu ilave ederek yavaş devirde çırpmaya devam ediyoruz. Hamur yoğunlaşıp biraz sertleşecek.
Diğer kaptaki yumurta aklarını köpük gibi olana kadar biraz da sabırla=) çırpıyoruz. İyiden iyiye kar haline gelen karışımın hazır olup olmadığını anlamak için herhangi bir aile bireyinin kafasının üzerinde ters çeviriyoruz. O dökme diye çığlıklar atarken bizde bu andan büyük haz duyuyoruz :) Sonuçta köpürmüş olan yumurta akı kaptan dökülmeyecek. Biraz da banyo köpüğünü andıran bu malzemeyi diğer taraftaki unlu karışıma ekleyip söndürmeden dikkatli bir şekilde tahta kaşıkla karıştırıyor, malzemeyi birbirine yediriyoruz.
Hamuru kelepçeli yuvarlak kalıba veya rulo pasta yapılacaksa yağlı kağıt serili fırın tepsisine boşaltıyoruz ve fırına veriyoruz. Pişen pandispanya dilediğimiz pasta türü için kullanıma hazır!

10 yorum:

hanife dedi ki...

bende bunun benzerini yapıyorum,yumuşacık oluyor eline sağlık

Elifin Terazisi dedi ki...

elinize sağlık, denemek lazım:)

Adsız dedi ki...

biraz zahmetli ama ,
güzel sonuç için yorulmaya değer..
hele yumurta akının kıvamına geldimi testi en hoş tarafı :)

(mine)

Yasemin dedi ki...

kakaoyu ekledigimizde bi okadar un miktarini azaltmamiz gerekmezmi?

Yasemin dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

kardeşim için az sonra bu tarfi deniycem inşAllah Elifcim...eee acaba kremasını diğer tariflerine göre yapsam kek bozulurmu dersin :) ıslatmama gerek yok dmei pandispanyayaı :))
bu arada eline koluna sağlık tariflerini beğenerek deniyorum :))))

oburumben dedi ki...

Aminecim rica ederiz, asıl senin ellerine sağlık(: Puding veya krem şanti hiç fark etmez canım hepsi güzel olur. Ben bazen normal bir pasta pudingi hazırlayıp piştikten sonra en son krem şanti ekliyorum ve çırpıyorum. Çok hoş oluyor. Tavsiye ederim bunu da.

Betül dedi ki...

ßenim yumurta aklarım niye hiç köpürmüyor :( Köpürüyor ama, öyle katı olmuyor. Ters çevirdiğimde direk dökülür yani :) Sadece köpürüyor, katılaşmıyor. O kadar da çırpıyorum en yüksek devirde. Mikserin motoru ısınıyor, yumurta akları katılaşmıyor ya :)
Kaç dakika çırpıyorsunuz?

Elif Damla dedi ki...

Sevgili Betül Hanım,
akları yavaştan hızlıya doğru çırpmayı denediniz mi?
buradaki püf nokta yumurta akı içerisine hiç sarısının karışmamış olması. eğer birkaç damla dahi karışmışsa dediğiniz gibi akları gün boyu inatla çırpsanız da sonuç elde edemezseniz:)
ben orta devirde birkaç dakika çırpıyorum yoğunlaşmaya başlayınca son devirde kaptan artık akmayacak kıvama gelen kadar 4-5 dk kadar çırpıyorum.
umarım faydası olur:)
karamsarlığa kapılmayın. tarif tutuyor, birgün mutlaka başaracaksınız;)
selametle

Betül dedi ki...

Heee tamam o zaman sorun bende. Çünkü o gün yaparken içine sarısı kaçmıştı :))
Bi dahaki sefere başarırım inş :)

 

Oburumben Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template