4/08/2009

Tuzlu pastane kurabiyeleri

Şu aralar pastane tariflerine çokça yer veriyorum. Sebebi ise burada pastane açmayı düşünmemiz. Püf noktalarını, tarifin inceliklerini iyice öğrenip sindirmemin tek yolu hazırlamaktan geçiyor. Hergün yeni bir şeyler deniyorum. Tarif istediğim/hayal ettiğim gibi olmayınca üzülüyorum, ileri bir zamanda yapmak üzere arka plana alıyorum o tarifi.
Bu kurabiyelerin lezzeti oldukça yerindeydi. Evdeki herkes pastanede satılanlara oldukça benzediğini söyledi. Bence yeterli değil, daha iyisini yapana dek buralardayım yine :)
Bu arada margarinin sağlığa olan zararlarının anlatıldığı bir program izledim geçenlerde. Margarin, tereyağına nazaran bitkisel olduğu için evlerde bolca tercih ediliyor olabilir, fakat onun da kalbe olan tehlikesi çok büyük. Margarin alırken üstünü mutlaka okumalıymışız, transit yağ oranı 2 mg kesinlikle geçmemesi gerekiyormuş. Ama uzman, en iyi margarinin kaplarda olan yani yumuşak kıvamlılar olduğunu söyledi. Dikkat ediyorum artık, kalıp margarine son!


Gerekli malzemeler:
1 paket margarin
½ çay bardağı sirke
½ çay bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı tozşeker
1 tatlı kaşığı mahlep (olmadığı için koyamadım)
1 tatlı kaşığı tuz
1 pkt kabartma tozu
Yeteri kadar un
Üzeri için: 2 adet yumurta sarısı ve çörekotu

Hamur malzemelerini yoğurup yeterince un ilave edelim. Elimize yapışmayacak kıvama gelsin. Hafif unlanmış tezgahta açıp kalıpla keselim. Yağlanmış tepsiye dizip üzerlerine yumurta sarısı sürelim ve sonrasında çörek otuyla süsleyelim. 180 derecedeki kızgın fırına atıp pişirelim.

3 yorum:

aşevi dedi ki...

ben de bu pastaları oldukca cok denedim ve ancak yaklaşabildim.bir ahcının kacırıldıgını duyarsanız bilin ki o benim ve tuzlu pasta tarifini almaya çalısıyorum:)canım benim bu tarife benzer bir şeydi yaptığım. ama ahçıdan falan tarif bulursan bana da söyle olur mu:)ellerine kollarına sağlık.....

Elif Damla dedi ki...

Valla tarif lezzetliydi ama daha iyi olabilirdi. Ustayı bul sen, birlikte kaçıralım :))

Adsız dedi ki...

minarede okumustum bunu yapmıştım ee güzel olmuştı açıktım şimdi çayda var olsada yanına katık etseydim:D emeğine sağlık elif


hümeyra

 

Oburumben Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template