10/24/2009

Endülüs Sütlacı




Arkadaşımın hediye ettiği kitaptan İspanyol yemek denemelerine hız verip sizlerle paylaşmaya da devam ediyorum. Resimli anlatım olduğundan kitabın bir kısmını anlasam da emin olmak için Marcia'ya sürekli sormam gerekiyor. O bunu baştan göze almış zaten, sağolsun cevaplıyor sabırla hemencecik :)

Sütlaç dedik, Endülüs dedik ama bakmayın siz ismine. Çünkü böyle bir tatlı adı olduğunu sanmıyorum. Bunu ona ben taktım. Asıl adı 'arroz con leche' yani 'sütlü pirinç' (tatlısı). Süt ve pirinç deyince de aklımıza sütlaç geliyor doğal olarak, haklısınız tatları epey benziyor. Ben çok beğendim, denemenizi öneriyorum.


* Tarif 2 kişiliktir.


içindekiler: 1/2 litre süt, 5 kaşık sıvı krema, 75 gr (bir fincan) pirinç, 2 yemek kaşığı şeker, bir limonun soyulmuş kabuğu,
üzerine serpmek için; 1 tatlı kaşığı tarçın


Süt, şeker, pirinç ve kremayı karıştırıp ocağa alalım. Limonun kabuğunu çok ince olacak şekilde bıçakla soyalım. Süte ekleyelim, bir miktar tarçın (arzuya göre) içine ilave edilebilir. Kısık ateşte 30 dk kadar pişirelim. Pirinçler iyice yumuşayıp süt de puding kıvamını alınca ocaktan alıp iki kaseye boşaltalım. Biraz soğumasını bekleyip tarçınla süsleyelim.

öneriler: ~ pirinç miktarı biraz fazla gelebilir, bu durumda pirinci on-onbeş gr azaltabilirsiniz.
~ soyulmuş limon kabuğunu eklemeyebilir ya da aroması için biraz katabilirsiniz.
~ şekeri katılmış sütlü pirinç nasıl pişecek diye endişelenmeyin,kardeş kardeş pişiyorlar :)
~ tatlıyı sütlaç gibi bir-iki saat dolapta soğuttuktan sonra servis yapmanız önerilir.
~ taze nane yaprağıyla süslendiğinde çok hoş bir sunumu olacaktır.

1 yorum:

Kübra dedi ki...

Görüntü güzel, canım nasıl çekti anlatamam, ellerine sağlık..Sevgiler..

 

Oburumben Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template