9/05/2008

Cupcakes - Minik Düşler

















Bu tür bir kek tarifini ilk kez denedim. Daha önce çok muffin yaptım ama bu son tarif kadar memnun etmeni hiçbiri beni.
Üzeri için krem şantiyi normal süt yerine hindistan cevizi sütüyle yaptım ve bu da mini keklere hafif hindistan cevizi kokusu ve tadı verdi.
Krem şantiyi 2 pakete çıkarırsanız mini keklerin üstlerini daha fazla kremayla kaplayabilirsiniz. Bir dahakine ben de öyle yapmayı düşünüyorum inşaAllah..



Malzemeler:
2 adet yumurta
1 su bardağı + 2 yemek kaşığı şeker
1 su bardağı süt
200 gr margarin
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
4 yemek kaşığı kakao
bir avuç damla çikolata ya da doğradığınız bitter çikolata


Fırını 180 dereceye ayarlayalım.
Margarini eritip şekerle iyice çırpalım. Yumurtaları ekleyip krema rengini alıncaya kadar çırpmaya devam edelim.
Sütü ekleyelim. Kuru malzemeleri (un, kab tozu, vanilya, kakao) bir kapta süzgeçten geçirip kek hamuruna dahil edelim. Çikolata parçacıklarını da ekleyip karıştıralım.
Hamuru muffin kalıplarına paylaştıralım. Ben 14 adet büyükçe muffin elde ettim.
Fırına verelim.


Süslemesi için:
1 paket krem şanti
1 su bardağı hindistan cevizi sütü
gıda boyası
renkli şekerlemeler

Krem şantiyi sütle çırpıp ne kadar renklendireceksek, ayrı kaplara ayıralım. Gıda boyalarından 1 kürdan ucu olacak şekilde renklendirelim.
Fırından çıkan muffinleri soğumaya bırakalım. Soğuduktan sonra farklı renkte kremalarımızla, şekilli krema sıkacağı kullanarak keklerimizi süsleyelim. Şekerlemeleri serpip servis yapabiliriz ;)


Hamuru ikiye bölüp, yarısını kakaolu diğer yarısını da kahveli, çikolata parçalıklı hazırladım. Kahveli olanın tadı daha çekiciydi ;)

1 yorum:

Unknown dedi ki...

enfes gorunuyorlar :))
cok keyıflıler gercekten..
uzerıne yaptıgınız dolguyu bence bırdahakı sefere ortasını oydugunuz cupcakelerın içine doldurun ve fınddık fıstık parcalarıda ekleyerek tepeleme krema sıkın
tadına doyamayacaksınız :))
bu tarıfı deneyecegım
sevgıler

 

Oburumben Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template