11/13/2008

Aioli Sosu




















Bu blogu takip edenlerin artık beni biraz tanımış olmaları gerekiyor:) Neden mi?.. Çünkü tarifini yapmaya karar verdiğim şeyi önce biraz araştırıp, tarifi uygulayıp memnun kalınca şurdan burdan öğrendiğim her şeyiyle birlikte aktarıyorum buraya. Gerek dünya mutfaklarında, gerekse bizim kültürümüzdeki lezzetleri keşfetmek gerçekten zevkli..

Aioli, aïoli sosu ise...
Taze sarımsaktan elde edilerek hazırlanmış bir tür mayonez sosu. Sebze, balık ve kızartma türlerine( özellikle patates) oldukça yakışıyor.
Sosun kusursuz hazırlanması, malzemelerin oda ısısında olmasıyla büyük ölçüde orantılı imiş..
Ben bu sosu en çok patates kızartmasına yakıştırdım ve denedim. Gerçekten çok lezzetli oldu. Benim yaptığım yani klasik tarzında yumurta kullanılmıyor, onun yerine hazır mayonez koyuluyor.. Siz ille de yumurta koyacam derseniz Google'da biraz gezinin derim.. :)


Gereken malzemeler;

1/2 su bardağı mayonez
1 yemek kaşığı hardal
1 yemek kaşığı taze sıkılmış limon suyu
1 diş sarımsak, dövülmüş
1 fiske tuz ve karabiber

Hazırlanışı: Tüm malzemeleri bir kapta iyice karıştıralım. Sos hazır. Sıra patatesleri kızartmada :)
Dilim patates kızartmasının, benim deyişimle çiftlik patateslerinin, tarifini önceden yayınlamıştım. Burdan buyrun..

Hiç yorum yok:

 

Oburumben Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template