4/27/2009

Peynirli Su Böreği


















Arşivde su böreği tarifinin olduğunu sanıyordum. Hatta kıymalısını yaptım ben diye aklımda kalmış, baktım ki lazanya tarifiymiş su böreği sandığım (: Zaten orada da bahsetmiştim ikisinin birbirine çok benzediğini.
Kardeşimin doğumgünü menüsü için hazırladığım bir tarifti, bir gün önce hazırlamak durumunda kalmıştım, her ne kadar fırından çıkar çıkmaz yemek en güzeli olsa da ertesi güne mikrodalgada ısıtıp servisini yaptım.
Su böreğinin en zahmetli kısmı açılan hamurların önce sıcak sonra soğuk banyo yaptırılması olsa gerek :) Hamuru sucak suda fazla bekletmek dağılmasına, az bekletmekse sert kalmasına yol açıyor. Kıvamı çok iyi ayarlamak gerek, internette baktığım tariflerde 2-3 dk bekletin diyordu, ben böyle bir rakam vermeden sadece diyorum ki, hamurlar yeterince yumuşar yumuşamaz derhal alın ve soğuk su dolu tencereye bırakın.

Hamuru için gereken malzemeler:
8 su bardağı un
5 yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
ılık su

İç malzemesi:
½ demet maydanoz
1 kalıp peynir (250 gr)

Ara katlara sürmek için:
200 gr tereyağı veya margarin

Hamur için un, tuz ve yumurtaları genişçe bir kaba alalım, azar azar su ilavesiyle yoğurmaya başlayalım. Orta sertlikte hamur elde edelim. Üzerini nemli bezle örtüp yarım saat bekletelim. Hamuru 10-12 eşit bezeye ayıralım. Her birini unlanmış tezgahta açalım. Bezelerin yeterince inceldiklerini anlamak için elimizi hamurun altına koyalım, görebiliyorsak tamamdır :)
İki tane ağzı geniş tencere (tava da olur) ayarlayalım. İkisine de su koyalım, bir tanesine tuz katıp ocağa alalım, kaynamaya bırakalım.
Maydanozu ince kıyalım, peyniri çatalla ezelim ikisini karıştıralım.
Katı yağı cezvede tamamen erimesine müsade etmeden iyice yumuşamasını sağlayalım.
Dikdörtgen fırın kabını yağlayalım. Böreğin ilk katını ve en üst katını ıslatmadan tepsiye koyacağız.
Hamurları önce kaynar su bulunan tencereye ardından hemen soğuk su dolu olan tencereye alalım. Ve sudan çıkarıp tepsiye dizelim. Büzüşen hamurları tepsiye dizerken elimizle düzeltelim. Arasına erimiş yağ (her kata 2 yemek kaşığı) sürelim, üçüncü ve dördüncü katı da aynı şekilde dizdikten sonra peynirli harcı yayalım, kalan hamurları aynı şekilde bitene dek üst üste dizmeye devam edelim. En üste koyacağımız hamuru ıslatmadan yerleştirelim. Kalan yağı yayıp ısıtılmış 200 derece fırında üzeri nar rengini alana kadar pişirelim.

İç harcı şu şemayı takip ederek de koyabilirsiniz;
1 kat hamur, üzerine erimiş yağ
1 sıra peynirli harç
1 kat hamur, üzerine tekrar erimiş yağ
...




Hiç yorum yok:

 

Oburumben Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template