4/24/2009

Mille Feuille ~ Milföy Pastası















Fransız mutfağından bir tatlıyla tanıştım geçenlerde. Çok sık karşılaştığım bir tatlı aslında ama ismini yeni öğrendim. Bir zorluk derecesi biçmek gerekirse bu tarife 5 üzerinden 2 veririm. Tek dezavantajı yapıldığı gün tüketilmesi gerekiyor yoksa milföyler pudingin etkisiyle yumuşuyor ertesi güne hoş olmuyor..
Orijinal tarifinde puding kullanıldığını sanmıyorum ama ben öyle yaptım, hem puding hem krem şantinin daha güzel lezzet vereceğini düşündüm..

Hazırlamak için 1 pkt milföy lazım. Bizim burda milföyler tabak büyüklüğünde satılıyor. Tezgahta az unlayıp hamurları medaneyle inceltiyorum, parmak genişliğinde parçalar halinde kesiyorum. Yağlı kağıt serili tepsiye dizip 220 derece ısınmış fırına veriyorum. Sürekli kontrol altında tutmalısınız, çok hızlı kızarıyorlar.

Pudingi için 1 su bardağı süt, ½ çay bardağı şeker, 3 yemek kaşığı un ve 1 çay kaşığı vanilya. Sütü tencereye alıp unla çırpalım, kaynamaya başlamadan önce şekeri ve vanilyayı ilave edip karıştıralım. Ocaktan alıp soğumaya bırakalım.

100 gr sıvı kremayı ½ çay bardağı pudra şekeri ile çırpalım. Sıvı krema yerine 1 poşet hazır krem şanti de hazırlayabilirsiniz.

Pişmiş ve soğumuş milföy katlarına puding yayalım en üste çırpılmış kremayı sıkalım. Taze meyvelerle süsleyelim (:

Hiç yorum yok:

 

Oburumben Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template