8/03/2009

Yaban mersinli yaza özel pasta




pandispanyası için; 4 adet yumurta, 150 gr tozşeker, 200 gr un, yarım çay bardağı erimiş ve ılımış tereyağı, 1 fiske tuz


Yumurtayı çırpma kabına alıp biraz karıştıralım, şeker ilave edip köpürene dek çırpalım. Unu eleyip kaba ekleyelim, ılımış yağı da yavaşça akıtalım. Hamuru söndürmeden dikkatlice karıştıralım. Yağladığımız kelepçeli kalıba boşaltıp önceden ısıtılmış fırında üstü pembeleşene kadar pişirelim. Pandispanya piştikten sonra soğumasını bekleyelim. Folyoya sarıp bir gece bekletirsek daha iyi sonuç elde ederiz. Dinlenen pandispanyayı ikiye keselim.


kreması için; 250 gr sıvı krema - 250 gr Quark (veya lor peyniri) - 1 pkt vanilya - ½ su bardağı pudra şekeri, 1 pkt krema sertleştirici, 250 gr yaban mersini

Sıvı kremaya pudra şekeri, vanilyayı ve krema sertleştiricisini ekleyip yoğun kıvam alana dek çırpalım. Quarkı da ayrı kapta çırpıp kremaya ilave edelim, tümünü tekrar çırpalım. Yaban mersinlerini ekleyelim.


Kremayı da hazırladıktan sonra pandispanyayı sütle (ben erik suyu kullandım, çok hoş tat verdi) ıslatalım. Arasına kremadan sürelim ve bir gece buzdolabında bu halde bekletelim. Ertesi gün diğer pandispanya katını yerleştirelim. Tarifin bir kısmını kibelesofrası'ndan aldım, orada pastanın üzerine krema sürülmemiş ama ben sürdüm. Sizin zevkinize kalmış.



2 yorum:

Yasemin dedi ki...

Enteresan ben neden daha önce bu siteyi görmedim, Allah Allah...
Çok başarılı tarifleriniz var yaz pastasıda harika! Ellerinize saglık!

Adsız dedi ki...

pasta harika görünüyo elifim..
bildiğim kadarıyla yaban mersini de çok faydalı bir bitki..
e gelde yeme şimdi:)
ellerine sağlık..

(mine)

 

Oburumben Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template