12/01/2009

Samusa / Sambusa




Haftasonu yurtta kalan arkadaşıma misafir oldum. Biri Tacik diğeri Kırgız olan arkadaşlarımla uzun zamandır birlikte yemek yapmayı planlıyorduk, sonunda nasip oldu. Samusa yapmaya karar verdik. Orta Asya Türkleri tarafından yaygınca hazırlanan bir hamur işi, ben de bir ara evde yapmayı denemiştim ancak ehlinin gözetiminde yapmak en iyisi oldu kendi açımdan.

Taze kurban etiyle hazırladık iç harcını. Beni şaşırtan şeylerden biri kuşbaşı etleri doğradıktan sonra ön pişirme yapmadan hemen hamurun içine konup fırına verilmesiydi. Fırından çıktıktan sonra etler nasılsa pişmişti.

Önce malzemeleri yumurta, su, tuz ve undan oluşan kocaman bir hamur yoğurdu arkadaş Maşura. Hamuru yer sofrası büyüklüğünde merdaneyle açtı. Hamur kalın diyebileceğim kadar vardı. 250 gr yağı eritip açtığı hamurun üzerine yaydı ve bir baştan yuvarlayarak hamuru rulo şekline getirdi. Bu uzun ruloyu yüzük parmağı uzunluğunda bıçakla parçalara kesti. Parçaları dik tutup üstten sanki katmer hazırlar gibi bastırdı. Sonra bunları merdaneyle çok çok az unla neskafe tabağı genişliğinde açtık. Harcı için koca bir kap dolusu küçük doğranmış dana eti, bol bol doğranmış kuru soğan, tuz ve karabiberi karıştırdı. Hamurların içine etli harçtan koyup hamuru üçgen olacak şekilde üst üste katladı.
Hamurları birleşme yeri alta gelecek şekilde yağlanmış tepsiye dizdi, üzerlerine bir yumurtayı kapta çırpıp sürdü ve çörek otu serpti. Fırına verdi...

Sonuçta harika bir tat diyebileceğim samusayı afiyetle yedik :)
Sonraki gün hiç unutamayacağım bir hadise yaşandı. Yurt müdürü ikinci gece beni ağırlamayacağını söyledi, saat gece 11den sonraydı. Gidecek yerim yok, ailem şehir dışında yaşıyor.. Kadın izin vermiyor. Ne yapsak, ne yapsak.. Toparlanıp çıktık yurttan. Başka bir yurdun misafirhanesi var, oraya gitmek zorundayız. Ama oldukça uzak. Neyse çok şükür sağ salim yurda ulaştık da ben de sokakta korkudan ölmekten kurtuldum. İnsanlar ne kadar acımasız ve duygusuz olabiliyor. Hayvanlardaki merhamet bile bu bazı gavurlarınkinden kat kat fazla diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

 

Oburumben Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template