1/12/2010

Portakallı İrmikli Tatlı



Tadı ve görüntüsü revaniyi andıran bu tatlı irmikle hazırlanıyor. Mevsimlik dolgun portakalların kabukları rendeleniyor, çıkan kokuya iştah dayanmıyor:)
İrmiği tatlılarda bilhassa sütlü tatlılarda çokça kullanmayı tercih ediyorum. Kokusu ve lezzetini üst seviyelere çıkardığını düşünüyorum...


Malzemeler:
4 adet yumurta
1 su bard yoğurt
1 su bard sıvıyağ
1 su bard irmik
2 su bard un
1 su bard toz şeker
1 pkt kabartma tozu
Biraz fındık
1 adet portakal kabuğu rendesi

Şerbeti İçin:
4 su bardağı su
3 su bardağı toz şeker
Yarım limon suyu

Hazırlanışı:
Şerbeti hazırlayalım. Yumurtalarla şekeri iyice çırpalım. Sıvıyağ, yoğurt, sıvıyağ, irmik ve unu katalım. En son kabartma tozunu da ekleyip karıştıralım.
Yağlanmış tepsiye hamuru dökelim, fındıkları yarısına kadar batıralım. Üzeri iyice kızarana kadar pişirelim. Keki sıcakken istediğimiz şekilde keserek ılık şerbeti hamurun üzerine dökelim. Afiyet olsun efenim =)

3 yorum:

Kübra dedi ki...

Harika görünüyor, ellerine sağlık.. sevgiler

Adsız dedi ki...

az önce yaptım soğuyo su an =)

tadı çok güzel,ben beğendim

teşekkürler elif=)

Hümeyra

Elif Damla dedi ki...

Ellerine sağlık Hümeyracım. Farklı bir lezzet. Portakallı kek mi desem revani mi bir türlü karar veremedim:)
Afiyet ola herkese:)

 

Oburumben Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template