8/23/2013

Meyveli Kup | Kimseye etme şikâyet!


Bir büyük zat bir talebesine vazife verirken, 
”Beynime mi girmek istersin, kalbime mi girmek istersin?” 
diye sorar. 
Efendim, farkı ne diye sorunca, kalbime girersen ahirete kadar benimlesin. Beynime girersen yarın unutabilirim buyurur. 
Talebe bu sefer, efendim, kalbe girmenin şartı nedir diye sorar. 
Şartı ikidir: Kimseyi bana şikayet etmeyeceksin ve kimse de seni bana şikayet etmeyecek; çünkü orada sen beni temsil ediyorsun. Yolumuz almak değil vermek yoludur, yük olmak değil, yük almak yoludur. 
Sıkıntı vermek değil, sıkıntı çekmek yoludur. Hep sen sineye çek, kimseyi şikayet etme. Öyle yaşa, öyle hareket et ki kimse de seni şikayet etmesin.







Meyveli Kup

Malzemeler:
yarım taban kakaolu hazır pandispanya
(ıslatmak için 1 çay bardağı şekerli-sütlü kahve)

Muhallebisi için:
1 lt süt
1 su bardağı  (bize çok şekerli geldiği için 3/4 miktarına indirdim) şeker
2 yk un
3 yk nisasta
1 paket vanilya
1 yumurta sarısı

Bütün malzemeleri sürekli karıştırarak orta ateşte pişirelim. Ocaktan alıp ılındıktan sonra 1 kutu sıvı kremayla çırpalım.
Kakaolu pandispanyayı kupların dibine oturacak büyüklükte keselim. Kek parçalarını kuplara koyup sütlü kahveyle ıslatalım. Üzerine muhallebisini dökmeden kupların kenarlarına çilek dilimlerini koyalım. Kupun iç kısmına yapışması için .çilek dilimleri hafifçe ıslatılabilir. Ve muhallebisi dökülüp buzdolabında soğutalım.

* Öneri: Mevsimine göre çilek yerine vişne, kayısı veya şeftali konulabilir. Mesela; kabuğu soyulup dilimlenmiş şeftali şekerli az suda kaynatılıp yumuşatılarak meyveli kupumuza değişik bir lezzet ekleyebilir ;)






Hiç yorum yok:

 

Oburumben Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template