2/24/2009

Kar Sürprizleri




Son zamanlarda yemek blogumu iyice boşladım farkındayım:( Ama hiçbir şey yapasım yok, ne yemek yapmak istiyor canım ne başka bir şey.. Birçok şey boş şu hayatta, her şeyden elimi eteğimi çekiyorum sanırım.. Önceden yemek yaparken çok keyif alırdım şimdi zorla yapıyorum. Fotoğraf çekmek hoşuma giderdi, şimdi değişti.. Bu tarife kendimi ikna etmem de pek kolay olmadı..
Zaten kekine kabartma tozu koymayı da unuttum küçük kardeşim sağolsun:) O bir yandan soğan sarımsakları dağıtıp raftaki kuru çayı yerlere boşaltırken ben kek ile cebelleşiyor bir yandan da Yunus'un elindekileri kapıp tezgaha koyuyordum. O karışıklıkta kabartma tozunu unutmuşum ama Allah'tan kendiliğinden biraz kabardılar fırına verince. Ucuz atlattım. Hamuru güzel olmasaydı, vazgeçmek için bir sebep arayan ben, hemen bırakır giderdi mutfağı herhalde =)
Neyse, siz unutmayın hiçbirini =)
tarif için şurdan esinlendim efenim...
Bu arada sıradaki tarifimiz Damla Sakızlı Muhallebi olacak inşaAllah..




kek hamuru için:
3 adet yumurta
1/2 su bardağı tozşeker
1/2 su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu

iç dolgu için:
2 su bardağı süt (Benim yaptığım puding arttı. İsterseniz sütten az kısın)
4 yemek kaşığı un
1 pk vanilya
3 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı margarin
1 yemek kaşığı krem şanti

üzeri için:
2 yumurta beyazı
1 çay bardağı pudra şekeri
1 pk vanilya

çikolatalı sos için:
100 gr bitter çikolata
1,5 yemek kaşığı su
1 yemek kaşığı margarin ya da tuzsuz tereyağı


Keki hazırlamak için yumurtaların sarısını ve beyazını ayrı kaplara koyun. Sarılara şekeri ekleyip krema kıvamına gelene dek çırpın. Mikserin aparatlarını yıkayıp kurulayın. Beyazlara bir fiske tuz ekleyip kar beyazı olana kadar çırpın.(Kabı yan çevirdiğinizde kıpırdamayacak kadar kıvamlı olmalı)
Yumurta sarılarına unun yarısını eleyip ekleyin ve tahta bir kaşıkla yavaşça karıştırın. Yumurta beyazlı karışımın yarısı ekleyip alt üst edip birbirine yedirin. Kalan unu ve 1 çay kaşığı kabartma tozunu da eleyerek ilave edin ve son kez karıştırın.
Yağlı kağıt serili tepsiye birer kaşık olacak şekilde yuvarlak biçiminde dökün.

Önceden ısıtılmış 150 derece fırında 15-20 dk pişirelim. Fırından çıktıktan birkaç dk sonra, sertleşmemesi için, üzerine bir tepsi veya havlu kapatın.

İç dolgusu için sütü, unu ve vanilyayı karıştırıp pişirin. Şekeri ve margarini ekleyip ılıtın. Krem şantiyi ekleyip mikserle 2-3 dk çırpın.

Üst glazür için cam bir kaseye 2 adet yumurta akını alın, üzerine pudra şekerini koyun. Benmari usulü eritmek için altına kaynar su koyun. Ve kaynar buharın suyu ile yumurta akı, vanilya ve şekerin birbirine iyie karışması için karıştırın. Kaynama noktasına gelmeden alın ve mikserle çırpmaya başlayın. Kar beyazı olana dek çırpın.

Çikolata ve mergarini benmari usulü eritin, suyu ekleyip ılıtın.

Soğuyan keklerin arasına iç pudingi sürüp sandviç gibi kapatın. Üzerine glazürünü bir fırça yardımıyla sürün. Sandviçleri:) elinize alarak sosa batırıp çıkarın. Buzdolabında soğutup servisini yapabilirsiniz.
Afiyet olsun =)

Hiç yorum yok:

 

Oburumben Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template