7/17/2010

Lebeniye veya Lübnan Çorbası




Aslı Arap mutfağına âit olan Lebeniye çorbası güneydoğu anadolu bölgemizin de pek çok yerinde yapılıyor. Yuvalama çorbası diye bilinen bizim çorbadan farkı ne bilmiyorum. Şöyle bir şey olmuş diye tahmin ediyorum; Lebeniye'nin ismi değiştirilip yurdumuzda Yuvalama diye yaygınlaşan bir çorba çeşidi olmuş. Zaten dünyanın en mutena mutfaklarından olan Türk mutfağı bu itibarını zengin Ortadoğu ve Arap yemeklerine borçludur.


Bu Lübnan mutfağını nedense pek seviyorum. Her şeyini yiyebileceğim zannına kapılıyorum. Yanılıyor olmalıyım, et ağırlıklı beslenen biri olmayışımdan olabilir(olmak ya da olmamak:)..
İran mutfağı da hep ilgimi çekmiştir. Aklımda fıstıklı nuga hazırlamak var..
Almanların tatlıları hoşuma gider. Pasta ve kekten bahsediyorum..
Yeri gelmişken Uzakdoğu mutfağını hiç sevmem..
Sözü daha fazla uzatmadan tarife gidiyoruuzz..


Çorbanın;
köftesi için: 250 gr kıyma
1 kuru soğan rendesi
tuz,karabiber

çorbası için: 1/2 kg yoğurt
1 ½ litre su
1 su b. nohut (haşlanmış / konserve)
1/2 su b.pirinç
1 yumurta
1 yemek k.un
Tuz

üzerine: 2 yemek kaş. tereyağı
1 yemek kaş. zeytinyağ nane

Köfte malzemelerini karıştırıp nohut büyüklüğünde toplar elde edelim. Köfteleri unlanmış bir tepsiye alıp dinlendirmek üzere en az yarım saat buzdolabına kaldıralım.

Çorbası için yoğurt, pirinç, yumurta ve unu yayla çorbası gibi pişirelim. (diğer bir yöntem, pirinçle su kaynatıldıktan sonra yumurta, un ve yoğurt katılıp bir taşım kaynatılır) Yoğunlaşıp kaynamaya başlayınca nohutu ilave edelim. Ocaktan alalım. Tuzunu koyalım. (yayla çorbasında tuz en son konur!)
Köfteleri az yağlı teflon tavada, tavayı bir usta edasıyla sürekli sallayarak kızartalım. Köfteleri tabağa alalım.
Çorba servisten önce tekrar ısıtılması gerekiyorsa ısıtalım, içine köfteleri koyalım. tereyağını kızartıp naneyle karıştıralım ve çorbaya ilave edelim.
Lebeniye çorbamız hazır. Özellikle Ramazan-ı şerifte sofrada bulunması çok münasip olur diye düşündüm şimdi.
tarifi portakalagaci'ndan almıştım sanırım.

Şifâ Ola Efendim.


Hiç yorum yok:

 

Oburumben Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template